08:48
Медіаграмотна освіта учнівства в дії

Катерина Волобуєва, віце-директорка Панютинського ліцею разом з педагогами закладу освіти мають потужний досвід у роботі проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність». Вони займаються інтеграцією інноваційних методик та технологій в освітній процес. Гостя інтерв’ю розповідає про дієві інструменти та методики для навчання школярів старших класів медіаграмотності, навчання учнів критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям та усвідомлювати цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти

«Без медіаграмотності людина не може робити усвідомлений вибір в своїх діях, а робить той, який їй підказали…», − Валерій Іванов

Як під час карантину та війни Ви організовували освітній процес?

Звичайно, з використанням технологій дистанційного навчання. Досвід в організації дистанційної форми навчання, отриманий минулого та позаминулого років під час COVID-карантину, допоміг мені швидко адаптуватися до нових реалій війни. Я мала досвід роботи з відповідною платформою, сервісом для відеозустрічей, демонструвала матеріали на робочому столі ПК під час проведення онлайн-уроків.

Чому навчила Вас війна?

Не стільки навчила, а скільки змінилося відношення до багатьох речей. Зараз я намагаюся не сприймати все близько до серця, на щось закривати очі, стримую свої емоції і зовсім по-іншому реагую на різні ситуації.

Що змінилось у стилі Вашої діяльності у відповідь на події, що зараз відбуваються?

Змінилися підходи до проведення традиційних уроків. Зміни торкнулися і того, як і де я отримую інформацію, аналізую її. Все це відобразилося на моєму сприйнятті світу й сприйнятті самої себе, моїх пріоритетів і цінностей.

У чому полягають головні ідеї, трюки та стратегії Вашого досвіду роботи?

Головна ідея роботи: показати, як можна практично поєднати в освітньому процесі різні методики та технології за допомогою інструментів проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», щоб результати об’єднання в сумі перевершували їхнє значення до взаємодії. Звичайно, досвід роботи, який має КЗ «Панютинський ліцей» в даному проєкті переоцінити неможливо. Саме тому виникла така ідея описати досвід і продемонструвати результати роботи в ньому

У чому його переваги та новації?

Переваги та новації досвіду полягають у розкриті значення медіаосвіти для школярів. Постійний потік інформації, який ми сьогодні отримуємо з різних джерел, спонукає до її фільтрації, адже не завжди те, що ми читаємо або чуємо, є правдою. Сьогодні важливо навчити учнів орієнтуватися у медіапросторі, оскільки вони навіть не замислюються, наскільки небезпечно загубитися в ньому й споживати все, що вони чують і бачать, не ставлячись до цього критично. Необхідно навчити дітей не піддаватися навіюванню якихось думок чи настроїв, які для них не є характерними.

Спираючись на Ваш досвід роботи, як дистанційно працювати не менш ефективно, ніж офлайн?

Якщо людини викладається на всі 100% при роботі офлайн, то проблем при дистанційній роботі у неї не буде. Так, саме під час онлайн-уроків, я почала застосовувати так звані «ударні моменти», які привертають увагу учнів до заняття та спрацьовують найбільш ефективно. Вправи, які учні виконують у режимі реального часу, усні відповіді школярів, короткі відповіді в чаті – ось те, що найкраще працює в дистанційному навчанні.

Що Ви можете порадити колегам, які використовуватимуть ваш досвід у своїй професійній діяльності?

Пам’ятати про те, що світ навколо разюче змінився, став цифровим, а відтак потрібно розвивати нові медіаосвітні компетентності. Ми маємо не тільки знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на нас впливає інформаційний тиск. Надзвичайно важливо вміти захищатися від цих небезпек і користуватися можливостями, які надають медіа. І не тільки самим уміти, але й вчити цьому наших дітей.

Все, що Ви хотіли сказати, а ми не запитали!

Говорячи про медіаграмотність дітей, необхідно в першу чергу працювати над собою, адже наші учні подекуди знають про сучасні інформаційні технології більше за своїх вчителів.

 

Керівниця проєкту – Наталія Охрончук. Ідея – Владислав Акименко. Комунікація – Наталія Чернова. Літературна редакція – Олена Чижкова-Потейчук

Натхнення для цього проєкту його автори отримали тут: https://www.edcamp.ua/in-the-war/ та самостійно адаптували для реалізації в освітянському просторі Лозівської громади

Категорія: Освітні проєкти | Переглядів: 329 | Додав: cprpploz | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar